Search

luni, 2 aprilie 2012

Scoala altfel- CERCETASIA ESTE ALTFEL ! ESTE UN MOD DE VIATA.

Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII
Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Loc de desfăşurare: în interior, în sala de clasă
Perioada: 2 APRILIE 2012
Durata: 5 ore (300 minute)
Activitati:


Pentru această zi ne-am gândit, dacă vremea nu ţine cu noi (plouă, e frig, etc) să desfăşurăm activitatea în interior (fie în sala de clasă, fie undeva unde să fim protejaţi de ploaie, frig).
Imediat ce suntem pregătiţi pentru a ne desfăşura activitatea, vom introduce activitatea prin a le povesti copiilor ce înseamnă cercetăşia pentru grupa aceasta de vârstă.
Vom începe programul prin a îi provoca pe copii să fie activi, să reacţioneze rapid şi chiar prin a se cunoaşte mai bine. Pentru a ne asigura că atmosfera va fi una nonformală vom începe prin reanjarea sălii de clasă. Astfel spațiul din centru trebuie sa fie căt mai bine degajat, și scaunele aranjate în forma de cerc pentru a putea permite o comunicare cât mai facilă între participanți.


Patura”

Durata: 15 minute.
Materiale necesare: avem nevoie de o pătură şi 2 voluntari care să ţină pătura
Desfasurare: După ce fiecare îşi va spune numele, se vor împărţi în 2 echipe separate de o pătură susţinută de 2 voluntari. În momentul în care pătura este ridicată (echipele nu se văd), fiecare echipă îşi va desemna căte o persoană care să fie în dreptul păturii şi în momentul în care este lăsată pătura jos cei 2 trebuie să spună cât mai repede numele celeilalte persoane. Cine a spus primul numele colegului său va primi punctul pentru echipa lui. Jocul va continua până când toţi copiii vor fi stat în dreptul păturii.


Sa ne cunoastem familia

Durata: 30 de minute;
Materiale necesare: vom avea nevoie de coli de hârtie şi pixuri
Desfasurare: Cu siguranţă ştiţi cine sunt părinţii şi bunicii voştri. Dar ştiţi cine sunt părinţii şi bunicii bunicilor voştri? Realizaţi arborele genealogic al familiei voastre, cât de departe puteţi ajunge şi prezentaţi-l colegilor. Cine a reuşit să ajungă cel mai departe? Aveţi legături în comun? Care sunt asemănările şi deosebirile între familiile voastre?
Dar după această activitate ceva mai statică, le propunem un nou j
oc.

ZIDUL URLATOR

Durata: 10 minute
Descriere: Grupul se împarte în trei şiruri paralele, aşezate la o distanta de un metru între ele. Primul şir trebuie să transmită un anumit mesaj celor din al treilea şir. Şirul din mijloc trebuie să facă tot posibilul ca mesajul să nu fie recepţionat corect, emiţând zgomote şi realizând mişcări. După cca. două minute jocul se întrerupe şi se constată dacă mesajul a fost corect recepţionat. Şirurile se schimbă astfel încât fiecare dintre acestea să fie pe rând emiţătorul, receptorul şi elementul perturbator al mesajului.

DESENUL INTRERUPT

Durata: 20 de minute
Materiale necesare: vom avea nevoie de coli de flipchart şi de carioci de diferite culori.
Descriere:Participaţii se împart în mai multe echipe şi se aşează în şir indian. La o distanţă de 10-15 m se prind foile pe un perete. Fiecare echipă trebuie să deseneze pe foaie un desen care să reprezinte ceva. În ritm de ştafetă se transmite markerul de la un participant la altul. Fiecare membru al echipei desenează doar un singur semn pe foaie. Echipa nu are voie să discute pe timpul desfăşurării jocului despre conţinutul desenului. Câştigă echipa care reuşeşte să deseneze cel mai sugestiv desen în cel mai scurt timp.

Sa scapam de frica de a vorbi

Durata: 50 de minute
Materiale necesare: vom avea nevoie de o cameră de filmat sau un aparat foto care are şi opţiunea de filmare
Descriere:Este uşor să vorbim despre alţii, însă cât de uşor este să vorbim despre noi? Povestiţi, în faţa camerei, despre un moment din viaţa voastră în care aţi fost fericiţi. Vizionaţi impreună interviurile.

Ne cunoastem tara?

Durata: 50 de minute
Materiale necesare:vom avea nevoie de plastilină, hârtie, creioane, pânză, alimente, elemente din natură sau orice găsiţi în jurul vostru
Descriere:Ştim că trăim cu toţii în România, o ţară superbă cu numeroase obiective turistice naturale şi antropice. Însă provocarea noastră pentru voi este să realizaţi o hartă 3D a României folosind ceea ce aveţi la îndemână: plastilină, hârtie, creioane, pânză, alimente, elemente din natură sau orice găsiţi în jurul vostru şi poate fi folosit la realizarea unei hărţi!
Atenţie! Harta trebuie să conţină formele de relief ale României, conform standardelor geografice precum şi marcarea (voi alegând cu ce veţi marca) obiectivelor turistice pe care le-aţi vizitat.













Clasele V-VIII - Activitati in interior








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu